Indsigelser og klager

De fleste køb på kreditkort bliver korrekt gennemført, men der kan forekomme transaktioner på din faktura, som du ikke kender til. Enten fordi der er sket en fejl eller at du ikke får varen, som du har bestilt og betalt med kortet.


Vær opmærksom på:

  • At reagere omgående - send din indsigelse ind så hurtigt som muligt.
  • Kender du til beløbet, må du altid forsøge at løse sagen direkte med salgsstedet først, gem kvitteringer og aftaler.
  • Kender du ikke til beløbet, er det vigtigt, at du spærrer kortet så hurtigt som muligt på telefon +45 33 42 37 10.

Forneden kan du finde svar på, hvad du skal gøre, hvis der sker transaktioner på din konto, du ikke mener at have foretaget. 

Hvad er en indsigelse?

En indsigelse er en meddelelse fra dig til os om, at der er sket køb på dit LO Plus Guldkort, du ikke mener at have foretaget.

Hvordan gør jeg indsigelse?

For at lave en indsigelse, må du gøre følgende

  1. Vælg årsag til indsigelse herunder
  2. Print korrekt indsigelsesskema ud og udfyld det
  3. Underskriv og send det til os via e-mail eller per post

Vælger du at sende indsigelsesskemaet via e-mail, skal det sendes til ecd.chargeback@entercard.com. Bemærk at du må printe indsigelsesskemaet ud og underskrive det før du sender det til os. Indsigelsesskemaet skal scannes ind og sendes som PDF-fil, da vi ikke accepterer billeder taget af indsigelsesskemaet.

Alternativt kan du sende indsigelsesskemaet per post til:

LO Plus Guldkort
Postboks 89
2770 Kastrup

Vælg årsag til indsigelse:

Klik på den årsag, som beskriver din indsigelse:

Anden indsigelse

Hvis du har brugt kortet og opdager, at beløbet er forkert på dit kreditkort, skal du hurtigst muligt kontakte salgsstedet og forsøge at løse sagen direkte med dem. Hvis du ikke får løst sagen med salgsstedet, kan du udfylde det indsigelsesskema, som passer bedst på din sag.

For at vi skal kunne hjælpe dig så hurtigt som muligt, er det vigtigt, at du udfylder informationen i indsigelsesskemaet så præcist som muligt. Husk at vedlægge dokumentation, som f.eks. kopi af kvitteringer og eventuelle aftaler som viser, at du har været i kontakt med salgsstedet.

 

Vælg årsag og udfyld det skema som passer din indsigelse bedst:

  1. Jeg har opsagt abonnementet, men har alligevel fået et beløb trukket på mit kort.
    Indsigelsesskema for opsagt abonnement (PDF)

  2. Jeg har ikke modtaget varerne som jeg bestilte. 
    Indsigelsesskema for ikke modtaget vare (PDF)

  3. Jeg har afbestilt varen, tjenesten eller abonnementet, men har alligevel blevet trukket på mit kort:
    Indsigelsesskema for afbestilt vare eller tjeneste (PDF)

  4. Angivne beløb er ikke identisk med beløbet foretaget af mig: 
    Indsigelsesskema for forkert beløb trukket (PDF)

  5. Jeg er blevet lovet en kreditering, men den er fortsat ikke krediteret på min faktura:
    Indsigelsesskema for ikke modtaget kreditering (PDF)

  6. Jeg har betalt for varen/tjenesten på en anden måde:
    Indsigelsesskema for betalt på anden måde (PDF)

  7. Jeg har kun udført et køb, men mit kort er trukket flere gange: 
    Indsigelsesskema for trukket flere gange (PDF)

  8. Jeg fik ikke penge/forkert beløb udbetalt fra hæveautomat:
    Indsigelsesskema for ikke modtaget udbetaling i hæveautomat (PDF)

  9. Jeg modtog en vare/tjeneste som var defekt/ikke som beskrevet: 
    Indsigelsesskema for vare ikke som beskrevet (PDF)

  10. Flyselskabet jeg bestilte billetter hos, er gået konkurs:
    Indsigelsesskema for flyselskab konkurs (PDF)

  11. Anden årsag:
    Indsigelsesskema andet (PDF)
Kan jeg gøre indsigelse mod andet end transaktioner på mit LO Plus Guldkort?

Nej. Du kan ikke gøre indsigelse mod eksempelvis priser og vilkår. Disse ligger fast som en del af den aftale, du indgår, når du ansøger om et LO Plus Guldkort.

Hvordan gør jeg indsigelse over en behandlet klage over en transaktion?

Ønsker du at gøre indsigelse over en behandlet klage, så skal du skrive til EnterCard Danmarks klageansvarlige.

Brug adressen: 
klageansvarlig@entercard.com

eller

LO Plus Guldkort
Postboks 89
2770 Kastrup
Husk at markere brevet ”Til Klageansvarlige”