Indsigelser og klager

De fleste køb på kreditkort bliver korrekt gennemført, men der kan forekomme transaktioner på din faktura, som du ikke kender til. Enten fordi der er sket en fejl eller at du ikke får varen, som du har bestilt og betalt med kortet.

Vær opmærksom på

At reagere omgående - send din indsigelse ind så hurtigt som muligt. Kender du til beløbet, må du altid forsøge at løse sagen direkte med salgsstedet først, gem kvitteringer og aftaler. Kender du ikke til beløbet, er det vigtigt, at du spærrer kortet så hurtigt som muligt på telefon +45 33 42 37 10.

Sådan gør du indsigelse på en transaktion

1. Log ind i Netbanken med dit NemID
2. Klik på "Se alle" under Kortforbrug.
3. Scroll ned til bunden af siden og klik "Reklamér over transaktion".
4. Vælg transaktion(er), du ønsker at gøre indsigelse på
5. Vælg en årsag til indsigelsen
6. Vedlæg den dokumentation, som er påkrævet, og som eventuelt kan hjælpe din sag
7. Underskriv og bekræft med NemID

Du skal bruge dit NemID for at logge ind i Netbank. Hvis du ikke har NemID, får du et ved at bestille det på NemID.nu. Læs mere her.

Sagsbehandling og indsigelser

Under sagsbehandlingen af din reklamation, vil vi tilbageføre det beløb, som du gør indsigelse mod, til din kortkonto. Skulle der ikke være grundlag for tilbagebetaling til kortholder, forbeholder EnterCard sig rettet til at trække det krediterede beløb tilbage. Du vil få besked vedrørende din sag via LO Plus Guldkort Netbank.

 

Hvad er en indsigelse?

En indsigelse er en meddelelse fra dig til os om, at der er sket køb på dit LO Plus Guldkort, du ikke mener at have foretaget.

Hvordan gør jeg indsigelse?

Du gør indsigelse via LO Plus Guldkort Netbank:

1. Log ind i Netbanken med dit NemID
2. Klik på "Se alle" under Kortforbrug.
3. Scroll ned til bunden af siden og klik "Reklamér over transaktion".
4. Vælg transaktion(er), du ønsker at gøre indsigelse på
5. Vælg en årsag til indsigelsen
6. Vedlæg den dokumentation, som er påkrævet, og som eventuelt kan hjælpe din sag
7. Underskriv og bekræft med NemID

Du skal bruge dit NemID for at logge ind i Netbank. Hvis du ikke har NemID, får du et ved at bestille det på NemID.nu. Læs mere her.

Kan jeg gøre indsigelse mod andet end transaktioner på mit LO Plus Guldkort?

Nej. Du kan ikke gøre indsigelse mod eksempelvis priser og vilkår. Disse ligger fast som en del af den aftale, du indgår, når du ansøger om et LO Plus Guldkort.

Hvordan gør jeg indsigelse over en behandlet klage over en transaktion?

Ønsker du at gøre indsigelse over en behandlet klage, så skal du skrive til EnterCard Danmarks klageansvarlige.

Brug adressen: 
klageansvarlig@entercard.com

eller

LO Plus Guldkort
Postboks 89
2770 Kastrup
Husk at markere brevet ”Til Klageansvarlige”