Sikkerhed og mistet kort

Få svar på spørgsmål om sikkerhed og om hvordan du skal forholde dig, hvis du mister dit LO Plus Guldkort.

Jeg har mistet mit kort, hvad gør jeg?

Kontakt os med det samme på 3342 3710, så spærrer vi kortet. Du kan ringe døgnet rundt.

Hvordan er mit LO Plus Guldkort sikret mod misbrug?

Kortet er beskyttet på flere måder:

• Med en PIN-kode
• Med en chip
• Med Mastercard SecureCode

Beskyttelsen lever op til alle eksisterende krav i forbindelse med almindeligt brug og handel på internettet.

Hvordan kontakter LO Plus Guldkort mig typisk?

Afhængigt af den enkelte situation kontakter LO Plus Guldkort dig på telefon, SMS eller email. Bemærk, vi kontakter dig aldrig for at få oplysninger om kortnummer, PIN-kode eller lignende. Disse data skal du altså ikke oplyse.

Hvordan kontakter LO Plus Guldkort mig i tilfælde af kortsvindel?

Vi holder øje med mistænkelige transaktioner 24 timer i døgnet.

Du kan derfor blive kontaktet af LO Plus Guldkort via telefon, SMS eller e-mail. Men det er udelukkende for at bekræfte transaktioner på dit LO Plus Guldkort. Vi beder dig svare ja eller nej til, om du kan genkende transaktionerne og bekræfte med din fødselsdato.

Kontakter LO Plus Guldkort mig for at få oplysninger om mit kort?

Nej. Vi hverken sender e-mails eller ringer til dig for at bede om dine kortoplysninger. Afvis derfor alle henvendelser, der drejer sig om kortnummer og lignende.